atr

atr

  • ۰
  • ۰

خواص روغن زیتون برای پوست بسیار زیاد است. شما می توانید با کمک روغن زیتون پوست شاداب تری داشته باشید. در این مقاله از اورشید ، ما در مورد خواص فوق العاده روغن زیتون برای پوست شما صحبت می کنیم.

خواص روغن زیتون برای پوست
در اینجا برخی از خواص روغن زیتون برای پوست آورده شده است. خواص روغن زیتون بسیار زیاد است. روغن زیتون فواید زیادی برای سلامتی دارد و برای پوست و مو بسیار مفید است.


پوست را تمیز می کند


احتمالاً در مورد "پاکسازی پوست با روغن" چیزی شنیده اید ، روغن زیتون یکی از بهترین روغن های گیاهی برای این منظور است. این روغن تمام چربی های اضافی ، سلول های مرده ، آلودگی و آلودگی های موجود در منافذ پوست را جذب و از بین می برد.

اگر این آلودگی ها از پوست خارج نشوند ، منافذ پوست را می بندند. باید بدانید که آکنه ، جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید نتیجه مسدود شدن منافذ پوست است.

 

مرطوب سازی عمیق پوست


پوست را کاملاً مرطوب می کند. جالب است بدانید که در گذشته ، رومی ها پس از استحمام به عنوان مرطوب کننده به تمام بدن خود روغن زیتون می زدند.

روغن زیتون به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید ، پوست سفت و خشک را نرم و لطیف می کند. این روغن با آبرسانی مناسب سلولهای خشک پوست را تغذیه می کند. در نتیجه ، پوست شما نرم و صاف می شود.

همچنین می توانید برای درمان خشکی پوست ، هر روز با 2 قطره روغن زیتون پوست خود را مرطوب کنید.

 

آفتاب سوختگی را بهبود می بخشد


روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند توکوفرول است که آسیب های آفتاب به پوست شما را ترمیم می کند. بنابراین ، اگر پوست شما آفتاب سوخته است ، می توانید از روغن زیتون برای درمان آن استفاده کنید.

برای درمان آفتاب سوختگی با روغن زیتون ابتدا صورت خود را با آب سرد بشویید. بعد ، در حالی که صورت شما هنوز خیس است ، 2 قطره روغن زیتون بزنید. این روغن همچنین از پوسته پوسته شدن پوست شما جلوگیری می کند.

 

از پوست اطراف چشم مراقبت می کند


روغن زیتون از پوست اطراف چشم مراقبت می کند. پوست اطراف چشم نازک ترین ، نرم ترین و حساس ترین قسمت پوست کل صورت است. به همین دلیل ، شما باید این پوست حساس را به خوبی آبرسانی کرده و مواد مغذی آن را تأمین کنید.

روغن زیتون حاوی چربی های مفیدی است که نیازهای پوست را برطرف می کند (نرمی ، صافی و یکنواختی). بنابراین ، می توانید از روغن زیتون به عنوان یک کرم چشم طبیعی استفاده کنید.

به آرامی یک قطره از آن را در زیر و اطراف چشم خود بمالید تا رطوبت را حفظ کرده و از چروک دور چشم جلوگیری کند.

 

از چین و چروک پوست جلوگیری کنید


از چین و چروک جلوگیری می کند. رادیکال های آزاد اکسیژن سلول های سالم پوست را می دزدند. در نتیجه سلولهای پوست خشک شده و می میرند و پوست شما چروک می شود.

علاوه بر این ، رادیکال های آزاد به کلاژن و الاستین پوست آسیب می رسانند. این خاصیت کشش پوست شما را کاهش می دهد.

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها از سلول های پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند. به همین دلیل ، متخصصان توصیه می کنند هر روز از روغن زیتون برای به تأخیر انداختن چین و چروک و لکه های پوستی استفاده کنید.

 

ترک های پوستی را از بین ببرید


ترک های پوستی (علائم کشش) را از بین می برد. ترک های پوستی به دلیل افزایش و کاهش وزن ، به ویژه در دوران بارداری ایجاد می شوند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که ترک های پوستی به دلیل کمبود ویتامین ها ایجاد می شود.

روغن زیتون سرشار از ویتامین E است که به عنوان محافظ پوست شناخته شده است. بنابراین ، استفاده از این روغن می تواند ترک های پوستی را تا حد زیادی بهبود بخشد.

روی این مناطق روغن زیتون بمالید و بگذارید حداقل 1 ساعت بماند. برای دیدن نتایج مرتباً این کار را انجام دهید.

 

آرایش شفاف


آرایش را پاک می کند. روغن زیتون می تواند به پاک شدن آرایش صورت کمک کند.

همانطور که گفتیم ، روغن زیتون می تواند مواد آرایشی و سایر ناخالصی های پوست را به خوبی از بین ببرد. برای این کار 3 تا 5 قطره روغن زیتون را روی یک پنبه تمیز بریزید و آرایش خود را پاک کنید.

به طور خاص ، می توانید از این روش برای پاک کردن آرایش چشم خود استفاده کنید. زیرا روغن زیتون همچنین مژه ها و پوست زیر چشم شما را آبرسانی می کند.

 

ضد آفتاب طبیعی


ضد آفتاب طبیعی. رادیکال های آزاد مولکول های ناپایداری هستند که آزادانه در هوا آویزان می شوند و در معرض نور خورشید و سایر خطرات زیست محیطی ناپایدار می شوند.

رادیکال های آزاد ، در تماس با پوست ، اکسیژن سلول های سالم پوست را می دزدند و به پوست ما آسیب می رسانند. آنتی اکسیدان ها بدن ما را از رادیکال های آزاد نجات می دهند.

روغن زیتون دارای SPF بین 2-8 است. این ویژگی روغن زیتون را به یک ضد آفتاب طبیعی در برابر اشعه ماورا بنفش مضر خورشید و رادیکال های آزاد تبدیل می کند.

متخصصان می گویند در روغن خود از روغن زیتون استفاده کنید تا خاصیت ضد آفتاب آن را بدست آورد. همچنین استفاده موضعی این روغن بر روی پوست تا حدی از آسیب پوست در برابر آفتاب جلوگیری می کند.

 

درمان آکنه


آکنه را درمان می کند. شاید شنیده باشید که روغن زیتون برای آکنه مفید است. این روغن آنتی اکسیدان دارد و ضد التهاب است. وقتی پوست مرطوب است ، جوش ها و جای آنها سریعتر از زمانی که پوست خشک است بهبود می یابند.

روغن زیتون برای این کار عالی است زیرا پوست را آبرسانی می کند. این روغن منافذ پوست را نمی بندد. البته اگر آن را خوب تمیز کنید.

2 قطره روغن زیتون را خوب بزنید. سپس ، یک حوله گرم و مرطوب بزنید

 

https://orshid.com/

https://orshid.com/amazing-properties-of-olive-oil-for-the-skin/

 

  • ۹۹/۰۶/۱۳
  • mina lotfy

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی